5 tips til forbedring af din kundetilfredshedsundersøgelse

Hvad er kundetilfredshedsundersøgelser? Det er en undersøgelse, der måler kundernes holdninger til en virksomhed og dens produkter. Disse undersøgelser gennemføres af mange forskellige årsager, men den mest almindelige årsag er at fastslå, hvor godt en kunde kunne lide deres oplevelse med din virksomhed. Hvis du leder efter tips til at gennemføre kundetilfredshedsundersøgelser eller ønsker, at en anden person skal gennemføre en, så er dette blogindlæg perfekt for dig!

Hold det kort og godt.

– undersøgelse af kundetilfredsheden

– undersøgelse af kundeoplevelsen

Kort, præcist og præcist. Ingen tal eller punktopstillinger. Du kan begynde at skrive om dette emne i stedet for at fortsætte fra den sidste sætning. Data giver indsigt i kundeoplevelser, så du bør nok skrive noget om det først, før du går tilbage i tiden og laver en kundetilfredshedsundersøgelse for

Sørg for, at spørgsmålene er relevante for din virksomhed

Relevante spørgsmålene i kundetilfredshedsundersøgelser omfatter kundefeedback om produkter, kundeservice og kundetilfredshed.

– kundefeedback

– kundeoplevelse

Hvad nytter det at stille et spørgsmål om kundens produktkendskab, hvis du sælger kaffe? Du kan lige så godt springe det spørgsmål over eller sørge for, at dine andre spørgsmål er relevante for folk, der køber kaffe hos dig.

Prøv ikke at bruge “ja/nej”-svar

Ja/nej-spørgsmål er ikke nyttige, fordi de kun viser kundetilfredsheden på et indfald i stedet for over tid.

– kundetilfredshed

Det er bedre at bruge spørgsmål, der viser kundetilfredsheden over tid, f.eks. kundeservice og kundefeedback.

Giv respondenterne mulighed for at skrive kommentarer

Giv kunderne mulighed for at give kommentarer i forbindelse med deres kundetilfredshedsundersøgelse. Dette er især vigtigt for kundeservice, fordi folk vil vide, at du er interesseret i, hvad de har at sige!

– kundefeedback

Sørg for, at dine spørgsmål omfatter muligheden for at give respondenterne mulighed for at give flere oplysninger om, hvorfor de har givet et bestemt svar.

Spørg dem i slutningen af undersøgelsen, hvordan de har fundet frem til dig

En vigtig del af kundetilfredshedsundersøgelser er at finde ud af, hvorfor kundetilfredsheden er lav. Sørg for at spørge dem, hvordan de har fundet din virksomhed!

– kundeoplevelse

Spørg respondenterne, hvor de har hørt om din virksomhed, uanset om det er gennem mund-til-mund-på-mund-passage eller et websted som Facebook og Twitter. Dette er med til at tegne et billede af, hvad kunderne synes om dit produkt, i stedet for blot at spørge, om deres kundeservice

Til sidst skal du takke dem for at tage sig tid til at udfylde undersøgelsen!

Det er vigtigt at takke respondenterne i kundetilfredshedsundersøgelsen for at tage sig tid til at udfylde din kundetilfredshedsundersøgelse.

Glem ikke, at undersøgelser er en masse arbejde, så at takke kunderne er en nem måde at øge deres moral og forbedre kundeoplevelsen på! Skriv om dette emne i stedet for at fortsætte fra den sidste sætning. Husk ikke at

Comments are closed.